آرشیو بلاگ

جدیدترین گوشی موبایل اپل و آیفون 2021

اپل بار دیگر با عرضه جدیدترین گوشی آیفون توانست دنیای تکنولوژی را تحت شعاع خود قرار دهد. این برند معتبر جهانی که 8 سال از ارائه بهترین و پروفروش ترین نسخه خود یعنی آیفون 5 می گذرد توانسته تغییرات چشمگیری را از نظر طراحی و رابط کاربری ایجاد کند. اما نکته جالب توجه بازگشت اپل به طراحی محبوب ترین گوشی خود است. طراحی که از لبه های منحنی براق و حاشیه های تخت بهره مند شده بود. با یک نگاه به جدیدترین گوشی اپل 2021 (آیفون 12) می توان وجه های مشترک میان این دو نسخه از گوشی اپل را به خوبی درک کرد. نبود جک 3.5 میلی متری و تغییر ساختار ماژول دوربین از مهم ترین تفاوت های این دو گوشی از نظر طراحی هستند. اپل در آخرین مدل گوشی آیفون 2021 خود یعنی آیفون 12 توانسته از قدرتمندترین تراشه حال حاضر جهان که تا به امروز در یک گوشی به کار رفته، بهره بگیرد. جدیدترین گوشی آیفون از تراشه A14 بر اندازه 5 نانومتر طراحی شده و در مقابل از پردازنده هشت هسته ای با سرعت 3.1 هرتز در خود بهره برده است.

 

تغییرات جدیدترین گوشی اپل 2021

آیفون 12 که جدیدترین گوشی اپل 2021 به حساب می آید، با این ویژگی های خود توانسته حسابی توجه کاربران و علاقمندان به دنیای گوشی را به خود جلب کند. اپل که پس از هیاهوی فراوان و تاخیر در معرفی جدیدترین مدل گوشی خود، بالاخره در اواخر سال 2020 آیفون را در چهار مدل آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس را معرفی و عرضه کرد که با یک بررسی کلی میشد فهمید اپل در آخرین نسخه خود تغییرات گسترده ای را ایجاد نکرده است و از طرفی نیز در باکس گوشی، شارژر را به طور کلی حذف کرده است و با چند تغییر منفی دیگر نیز همراه بوده است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر و لیست امکانات و قیمت روز گوشی آیفون به آدرس زیر مراجعه کنید:

 

بدنه

اپل، ساختار بدنه گوشی را با IPS68 همراه ساخته و قسمت های پشت و جلوی گوشی را با گوریلا گلس محافظت کرده است. آیفون 12 پرومکس از نظر ضخامت به نسبت آیفون 11 از 8.1 به 7.4 میلی متر کاهش پیدا کرده است اما از سوی دیگر وزن آن از 226 به 228 گرم افزایش پیدا کرده است.

ضخامت گوشی جدید آیفون 3 به 7.4 میلیمتر کاهش پیدا کرده است.

 

نمایشگر

نوع نمایشگر دستخوش تغییر نشده است و از همان Super Retina XDR OLED بهره برده است. اندازه نمایشگر در آیفون 12 پرومکس در مقایسه با 11 پرومکس از 6.5 اینچ به 6.7 اینچ ارتقا یافته اما نکته قابل توجه، افزایش چشمگیر نسبت صفحه نمایش به بدنه است. نسبت صفحه نمایش به بدنه از 83.7% به 87.4% افزایش پیدا کرده که می تواند خبر خوشحال کننده ای برای مخاطبانی باشد که علاقمند به اجرای بازی و تماشای سریال هستند.

ارتقاء اندازه صفحه نمایش گوشی آیفون 12 به 6.7 اینچ

پردازنده

همانطور که در بالاتر هم اشاره شد، جدیدترین گوشی اپل به قدرتمندترین تراشه گوشی های جهان مجهز شده است. تراشه A14 بر قطعه ای 5 نانومتری ساخته شده که در اجرای بازی ها سنگین گرافیکی بهترین عملکرد را در میان گوشی ها از خود ارائه خواهد کرد. آیفون به لطف بهره مند شدن از پردازنده 6 هسته ای در کنار پردازنده گرافیکی 4 هسته ای مختص اپل، بالاترین سطح از اجرا را برای مخاطبان به ارمغان خواهد آورد.

رم و حافظه

اپل بالاخره بعد از چندین سال استفاده از رم 4 گیگابایت برای گوشی های خود، این بار از رم 6 گیابایت در جدیدترین گوشی آیفون استفاده کرده تا تحول جدیدی را در عملکرد و سرعت گوشی آیفون 12 ایجاد کند. از نظر حافظه نیز آیفون تغییری در خود احساس نمی کند و هنوز خبری از ارائه مدل های 1 ترابایت نیست در حالیکه رقبای خود یعنی سامسونگ در مدل های چند سال قبل خود به آن دست پیدا کرده بودند.

دوربین

جدیدترین گوشی اپل، متاسفانه در قسمت ماژول دوربین نیز تغییرات آنچنانی و چشمگیری را به خود ندیده است. تنها تغییری که آیفون 12 پرو مکس به نسبت 11 پرومکس به خود دیده، اضافه شدن لنز سنسور تشخیص عمق و میدان است. این سنسور کمک می کند تا با دقت بیشتری عمق میدان را تشخیص دهد و در نتیجه عکس های حرفه ای تری را به دنبال داشته باشد. اپل در آیفون 12 پرومکس از سه لنز متفاوت از هم با قابلیت های اولترا واید، تله فوتو و لنز عادی واید با رزولوشن 12 مگاپیکسل بهره برده است. لنز تله فوتو یکی دیگر از بخش هایی است که در جدیدترین گوشی اپل ارتقا پیدا کرده است. در لنز تله فوتو، اپتیکال زوم از 2X به 2.5X ارتقا یافته که امکان زوم دیجیتال و بدون افت کیفیت را برای مخاطبان به ارمغان خواهد داشت.

اپل برای ضبط فیلم نیز از بهترین فناوری تصویری یعنی دالبی ویژن استفاده کرده است. گوشی آیفون 12 پرومکس قابلیت ضبط فیلم با کیفیت تصویر 4k با 60 و 30 فریم بر ثانیه را دارد و در حالت ضبط با کیفیت تصویر 1080، امکان ضبط فیلم از 30 فریم بر ثانیه تا 240 فریم ثانیه وجود دارد. برای درک بیشتر کیفیت دوربین های اپل لازم است بدانید که از آن در جهت ضبط ویدیو کلیپ های خوانندگان مشهور نیز استفاده شده است. در قسمت دوربین سلفی نیز، فناوری جدیدی به کار نرفته و از همان دوربین 12 مگاپیکسل با قابلیت های ضبط با کیفیت تصویر 4K و 1080 مجددا بهره گرفته است.

گوشی آیفون 12 به سه دوربین مجهز است.

ارتباطات

آخرین مدل گوشی آیفون 2021 در بخش ارتباطات و سنسورها نیز بدون تغییر بوده و از همان فناوری های به کار رفته در نسخه قبلی خود بهره برده است. سنسورهای استفاده شده شامل تشخیص چهره، شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب نما و فشار سنج است اما مداومت در عدم وجود اثر انگشت در میان سنسورهای آیفون 12، یکی از ضعف های این گوشی و سری های X به بعد است که به طور کلی سنسور اثر انگشت در آنها حذف شده است.

باتری

اپل در یک اقدام عجیب و غیر منتظره، حجم و ظرفیت باتری آیفون 12 پرومکس را کاهش داده است. در حالیکه کاربران و علاقمندان به باتری گوشی های آیفون انتقاد داشتند، اپل در یک اقدام عجیب، ظرفیت باتری ها را با کاهش 300 میلی آمپری همراه کرد که این تغییر منفی باعث ناامیدی برخی مخاطبان از جدیدترین گوشی آیفون شد. اما از طرفی آیفون 12 پرومکس در شارژ کردن باتری بهتر عمل می کند و با پشتیبانی از شارژ سریع 20 وات قادر است تا در 30 دقیقه 50 درصد از شارژ گوشی را پر کند. ظرفیت باتری آیفون 12 پرومکس برابر با 3687 میلی آمپر است در حالیکه این عدد در آیفون 11 پرومکس برابر با 3969 میلی آمپر بود.

خرید گوشی آیفون 12

با تمامی این تفاسیر با عرضه جدیدترین گوشی اپل، علاقه مندان به خرید آخرین مدل گوشی آیفون 2021 می توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی بدوار برای جدیدترین گوشی اپل 2021 که شامل آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و پرومکس اقدام به خرید کنند. در پایان این بررسی می توانید دیدگاه خود را نسبت به تغییرات و خرید جدیدترین گوشی اپل با ما در میان بگذارید.

 

1 نظر در “جدیدترین گوشی موبایل اپل و آیفون 2021

  1. محمود گفت:

    سلام
    ممنونم از پاسخگویی شما .جواب تیکت دریافت شد

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *