آرشیو بلاگ

کدام برند ابزار شارژی بهتری تولید میکند؟

کدام برند بهترین ابزار شارژی را تولید میکند؟

این پرسش در عین سادگی بسیار پیچیده میباشد. زیرا هر تولید کننده ای، و به عبارتی هر برند ابزار شارژی خصوصیات، نقاط ضعف و قوت مخصوص خود را دارد و مقایسه این ابزارهای شارژی به سادگی مقایسه دیگر محصولات برندها نیست.

بهترین مثال خرید ابزار شارژی میتواند خرید دوربین دیجیتال باشد؛ زیرا که هنگام خرید یک دوربین دیجیتال شما نه فقط به بدنه دوربین بلکه به لنز، کیف و لوازم همراه آن نیز توجه میکنید. به عبارتی شما هنگام خرید این دستگاه فقط یک محصول را خریداری نمیکنید بلکه مجموعه ای از محصولات با خصوصیات مختلف را خریداری میکنید.

زمانی که شما یک مجموعه ای از محصولات را خریداری میکنید در واقع شما روی این محصولات سرمایه گزاری میکنید. درست است که میتوانید تمام ابزار شارژی خود را یکجا بفروشید و ابزار نو بخرید اما به قیمت ضرر که اگر ابزار شما مدل قدیمی باشد ضرر زیادی متحمل میشوید.

بسیار دیده شده که حرفه ای ها ترجیح میدهند بجای خریداری تعداد زیادی ابزارآلات مختلف یک یا چند ابزار داشته باشند که تمام نیازهای آنها را برطرف کند. زندگی خیلی ساده تر میشود هنگامی که تمامی ابزارآلات، باتری ها، شارژر ها و لوازم شما با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

در این مقاله سعی میشود مزایا و معایب تعدادی از برندهای تولید کننده ابزار شارژی که در بازارهای جهانی مطرح هستند مقایسه شود. ممکن است همه برندها نام برده نشوند اما سعی شده ابزارهای با کیفیت و مرغوب جهانی که در بازار ابزار شارژی پیشگام هستند بیان شوند.

 

 بوش

Bosch-18V-Wireless-Charging-Systemمزایا: کارایی بالا و قابل اطمینان، سری ۱۲ ولتی و ۱۸ ولتی بسیار خوب، به طور کلی برند بسیار خوبی است

معایب: نسبت به رقیبان خود این تولید کننده در این زمینه نوآوری زیادی ندارد.

جمع بندی: بوش همچنان به ارائه ابزار با کیفیت ادامه میدهد و هر از چندگاهی ابزار خود رو بروزرسانی میکند و ارتقاء میدهد. در گذشته این تولید کننده با ارائه ابزارهای نوین در جهان شناخته شده بود اما امروزه این شرکت دیگر مثل گذشته در نوآوری مطرح نیست. ظاهراً تلاش رقیبان خود را نادیده میگیرند یا به کلی فراموش کرده اند.

محصولات مطرح: سیستم شارژ القائی، دریل با محافظ ضد پس زدن، سری ابزار ۱۲ ولت فوق العاده

دیوالت

Dewalt_2_Brand

مزایا: ابزار بسیار خوب، ارگونومی عالی، ابزار و فناوری در حال پیشرفت، تعداد در حال افزایش ابزر تخصصی

معایب: سری ۱۲ ولتی نه چندان قوی

جمع بندی: در سالهای اخیر دیوالت توانسته خود را به خوبی در بازار ابزار شارژی نشان دهد. گاهی اوقات این شرکت تنها برای رقابت ابزار خود را به روز میکند و گاهی نیز ابزار نوین وارد بازار میکند. ظاهراً در داخل این شرکت تغییراتی اعمال شده است. زیرا این تولید کننده دیگر به دنبال گسترش سری ۲۰ ولتی خود نیست بلکه سعی این شرکت در ارتقا کیفیت محصولات خود است.

محصولات مطرح: دریل براشلس ۳ سرعته این شرکت در بین حرفه ای ها طرفدار زیادی دارد.

 

 

هیتاچی

161112_WebBanner(1572x589)BareTools-5

مزایا: در هیتاچی با تولید سری ابزار فوق العاده ۱۸ ولتی خود توانسته در بازار ابزار شارژی خود را به خوبی نشان دهد.

معایب: گزینه های زیادی هنگام خرید این برند پیش روی شما قرار ندارد و تنها تعدادی ابزارهای اصلی و لوازم آن موجود میباشد.

جمع بندی: همانند بوش هیتاچی نیز تعدادی محصول موفق دارد اما این محصولات راه درازی دارند تا بتوانند محصولات رتبه اول باشند. هیتاچی هنوز نتوانسته به حدی از نوآوری و فناوری برسد که بتواند با تولید کنندگان بزرگ این صنعت رقابت کند.

از آنجایی که اکنون تنها بخش کوچکی از هیتاچی به تولید ابزار برقی و شارژی میپردازد این پتانسیل در این شرکت وجود دارد که در صورت سرمایه گزاری بیشتر و تمرکز روی این بخش از صنعت، هیتاچی بتواند بخش بزرگتری از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

در ارتباط با شرکت هیتاچی دو مسئله مهم وجود دارد. یکی آنکه محصولات هیتاچی در مقایسه با دیگر تولید کنندگان به راحتی در دسترس همه قرار ندارد و مسئله دیگر آنکه هیتاچی و متابو (که به تازگی توسط هیتاچی خریداری شده) توسط شرکت سرمایه گزاری خریداری شده اند و این مسئله ممکن است بر آینده این شرکت تاثیر گذار باشد.

محصولات مطرح: پکیج آچار بکس ۱۸ که به همراه رادیو هست از محبوبیت خاصی برخوردار است.

 کوبالت
kobalt-20V-4-tool-kit

مزایا: سری ۲۴ ولتی براشلس این برند، خود را بسیار توانا و قدرتمند نشان داده است. همچنین باطری های اضافه برای این سری از ابزارآلات شارژی از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

معایب: کوبالت سعی در گسترش سری ابزار ۲۴ ولتی خود میکند اما همچنان این ابزار فقط ابزار اصلی مثل دریل، پیچ گوشتی و ارّه را شامل میشود. این سری از ابزار تقریباً به تازگی وارد بازار شده اند و هنوز مصرف کنندگان خانگی را هدف قرار داده اند و برای مصرف حرفه ای پیشنهاد نمیشوند؛ به همین علت شاید خیلی سرعت رشد زیادی نداشته باشد.

جمع بندی: به گفتی یکی از مصرف کنندگان اره افقی بر این برند: «این اره به کار خود ادامه میدهد؛ برش آخر دقیقاً به همان تمیزی برش اول است»

خیلی بد شد که این شرکت اساساً سری ۱۸ ولتی و ۲۰ ولتی خود را رها کرد که کلا از نظر برندینگ متفاوت بود. اما به نظر نمی آید که به زودی این شرکت قصد تغییری داشته باشد.

تا کنون مشکل و شکایت خاصی از محصولات این شرکت نشده است.

محصولات مطرح: سری ۲۴ ولتی کوبالت بسیار پر قدرت بوده و از سری ابزارآلات موفق در بازار جهانی میباشد.

 ماکیتا

9c6c6827-00e5-4e7e-a201-e2aea257bdbb_1000

مزایا: گستره بسیار بزرگی از انواع ابزارآلات شارژی، شارژ سریع باطری ۱۸ ولتی، پلتفرم اصلاح شده ابزارآلات ۱۲ ولتی، این برند همیشه در حال نوآوری و ارائه محصولات نوین میباشد.

معایب: گاهی اوقات سازگاری این شرکت به نیاز های صنعتی کند است. همچنین در برخی از محصولات انواع مدل های ارائه شده از این برند بسیار زیاد بوده و انتخاب را از میان این دستگاه ها مشکل میکند.

جمع بندی: محصولات ماکیتا بسیار رقابتی هستند و این شرکت همیشه با ارائه محصولات نوین سعی میکند مشتریان خود را تا حدی راضی نگاه دارد.

محصولات مطرح: ماکیتا در حال بیرون دادن اورفرز جدیدی میباشد که میتواند ابزار خوبی در بازار باشد. محصولات اکس۲ این شرکت نیز که نیرو خود را از ۲ عدد باطری ۱۸ ولتی تامین میکنند نیز از طرف مصرف کنندگان مورد رضایت قرار گرفته است.

 متابو

feff01fec56be89ee97b5bb9e20d9aae

مزایا: کیفیت عالی، کارایی بالا

معایب: انتخاب محدود

جمع بندی: متابو توانسته در سالهای اخیر محصولات خوبی وارد بازار کند اما همچنان بسیاری از ابزارهایی که مصرف کنندگان نیاز دارند در گستره محصولات این شرکت وجود ندارد. سری ۱۸ ولتی این برند در اروپا کامل است اما در کشور های دیگر محدودیت دارد.

محصولات مطرح: این شرکت برای فرزها و دریل پیشگوشتی هایش شهرت دارد.

 میلواکی

6319159-24

مزایا: کیفیت بسیار عالی، سری ۱۸ ولتی فوق العاده، سری ۱۲ ولتی بدون رقیب، تولید ال ای دی بی نظیر، نوآوری بسیار فعال

معایب: باطری های ۱۸ ولتی این شرکت برای تولید انرژی نسل جدید ابزار های برقی قدرت کافی ندارند بنابراین این شرکت هنوز ابزارآلاتی چون فارسی بر ویا پروفیل بر شارژی را وارد بازار نکرده است.

جمع بندی: ابزارآلات شارژی میلواکی بسیار جذاب هستند. هردو سری ۱۸ و ۱۲ ولتی محصولات این شرکت علاوه بر محصولات پایه و اصاصی ابزارآلات مورد نیاز حرفه تخصصی را نیز ارائه میکند.

میلواکی همیشه به دنبال یافتن راه حل برای مشکلات هست. شعار این شرکت بسیار واضح میباشد. میتوانید برخی محصولات جدید این شرکت را ببینید که نوآوری بینظیری را وارد بازار کرده اند مانند نسل جدید کاپشن های حرارتی این شرکت.

چراغ ال ای دی جدید این شرکت توانسته مرزهای ابزار شارژی را تغییر دهد و پتانسیل جدیدی از انواع ابزارهای شارژی را وارد بازار کند.

در هنگام انتخاب ابزار شارژی حتماً میلواکی را در نظر داشته باشید زیرا که یکی از بهترین تولید کنندگان ابزار شارژی است.

محصولات مطرح: به جرعت میتوان گفت که کل ابزارهای شارژی این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند اما در بین همین محصولات سری جدید محصولات ۱۸ ولتی از کیفیت بالاتری برخوردارند.

 پورتر کابل

 Porter-Cable-Drill-and-Saw-Cordless-Tool-Kit

 

مزایا: کارکرد خوب در برابر قیمت مناسب

معایب: تعداد محدودی از انواع محصولات

جمع بندی: سری ۲۰ ولتی این شرکت شروع خوبی با محصولاتی چون دریل و پیچ گوشتی داشت اما پس از مدتی با معطوف شدن تمرکز این شرکت روی محصولات با قیمت پایین تر باعث شد ویژگی های محصولات این شرکت کاهش یابد.

تعدادی میخکوب و دریل پیچ گوشتی براشلس این شرکت در بازار رقابت میکنند. گسترش سری ۲۰ ولتی بسیار آهسته صورت میگیرد و سری ۱۲ ولتی نیز ظاهرا کلا رها شده و یا حداقل به تعویق افتاده است.

به نظر میرسد که پورتر کابل هنوز نمیداند میخواهد چگونه برندی باشد. گذشته این شرکت نشان میدهد که این برند تولید کننده ابزار حرفه ای بوده اما اکنون در حال رقابت با ریوبی میباشد که تولید کننده ابزار برای مصرف کنندگان خانگی میباشد.

ابزار شارژی پورتر کابل قیمت مناسبی دارد اما این قیمت پایین کیفیت محصولات این شرکت را محدود کرده است

محصولات مطرح: میخکوب بیسیم

ریدجید

 7c115658-07d1-4e0c-94eb-55955ccd82c9_1000

مزایا: سری ۱۸ ولتی در حال رشد با برخی ابزارآلات نوین. تعادل مناسب بین کیفیت و قیمت.

معایب: سری ۱۸ ولتی نسبت به رقبای خود گستردگی ندارد. سری ۱۲ ولتی بسیار محدود است.

جمع بندی: ریدجید برندی است که در سالهای اخیر توانسته خود را به خوبی نشان دهد. اگر نیازهای ساده ای دارید و تنها ابزاری میخواهید که کار شما را به سادگی انجام دهد ابزارآلات ریدجید میتواند انتخاب خوبی باشد. برخی از ابزار این شرکت مثل کمپرسور بیسیم میتواند مصرف کنندگان دیگر برندها را متقاعد کند که تعدادی از محصولات این شرکت را نیز خریداری کنند.

محصولات مطرح: کمپرسور هوا بیسیم

 ریوبی

 ryobi-2-tool-starter-kit-combo

مزایا: تعادل بسیار بالای قیمت و کیفیت، انتخاب بسیار عالی در بین ابزار اصلی و تخصصی، نوآوری و حل مشکل.

معایب: برخی از محصولات این شرکت برای کارهای سنگین صنعتی مناسب نیستند.

جمع بندی: ریوبی بیشتر به عنوان برند مورد نظر خانه داران شناخته شده است که به ابزار خیلی سنگین صنعتی نیازی ندارند و قیمت و طول عمر دستگاه مد نظرشان است.

محصولات مطرح: میخکوب

فاین، فستول و دیگر تولید کنندگان ابزار شارژی

Untitled-1

مزایا: کیفیت بالا، کارایی بالا، خصوصیات و ابزاری که دیگر برند ها ندارند و یا نمیتوانند به خوبی استفاده کنند.

معایب: قیمت بالا و محدودیت گستره محصولات

جمع بندی: زمانی که محصولات شارژی فاین یا فستول را خریداری میکنید معمولا ابزاری که به دست می آورید از محصولات مشابه رقبا کیفیت بالاتری دارند. اما با محدود بودن انواع ابزارآلات این برندها مصرف کنندگان برای بدست آوردن بقیه ابزار مورد نیازشان باید به دیگر تولید کنندگان روی آورند.

نوشته های مرتبط

2 نظر در “کدام برند ابزار شارژی بهتری تولید میکند؟

  1. Pooya گفت:

    سلام
    من هفته پیش سفارشم به دستم رسید استاده کردم عالیه .میخواستم پیشنهاد کنم به دوستان

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    1. admin گفت:

      درسته!

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *